Moșu’ de română

Eram în clasa a cincea, la prima oră de română. Profu’ a bufnit pe ușă fără să dea bună ziua sau să se prezinte. Era încruntat și a întrebat din mers, până să ajungă la catedră, Cine-i Voicu? Mona fusese cea mai premiată elevă din clasă în anii de școală primară și el avusese grijă să afle asta. Restul n-am contat în prima zi. Ne-a spus doar să învățăm pe de rost pentru a doua noastră întâlnire poezia Fiind băiet păduri cutreieram. În ziua ce a urmat ne-a ascultat pe toți recitând-o în timp ce el mânca semințe și ne bătea pe fiecare ușor, cu încetinitorul, cu palma pe umăr. Când m-a ascultat pe mine avea coji de semințe lipite la gură și rânjea. Noroc că n-am râs și eu.

La a treia oră a continuat să-și folosească palma. Un băiat îi deranjase ora. Stai așa, scărba dracului, i-a zis. S-a dus glonț spre băiat și l-a pălmuit cu putere. Dreapta, stânga, dreapta, stânga și la final cu amândouă palmele odată, ca la tobe. Obrajii îi erau roșii ca racul și profu’ negru de furie ca dracul.

Stăteam mereu cu frică la ora lui și ignoram întrebările colegului de bancă. Stai așa, flegma dracului, i-a strigat și lui odată văzându-l că încearcă să mă țină de vorbă. Obrazul stâng, obrazul drept, obrazul stâng, obrazul drept și, la final, amândoi odată.

Într-o zi, l-am urmărit după ore și l-am văzut intrând grăbit într-o cârciumă. Una cu tentacule. Voiam să mă conving.

Și acum îl mai văd pe stradă, tot încruntat și plin de ură, fără să răspundă la bună ziua. Merge cam speriat, cu două degete ascunse la spate, ca și cum ar piti mereu o țigară acolo. Norocul lui că acum e pensionar, altfel sigur ați fi aflat și voi de el.

Colegul meu de bancă îl mai urmărește și acum, cu precădere iarna, aruncând petarde în urma lui.

15 gânduri despre „Moșu’ de română

Lasă un răspuns

